مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: خبری که امروز مبنی بر درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات از افزایش تعرفه آبونمان تلفن ثابت منتشر شده، کذب است.

تلفن

به گزارش همشهری آنلاین، شهریور سال جاری مصوبه «دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت» توسط ستاد تنظیم بازار به شرکت مخابرات ابلاغ شد که بر اساس آن دستورالعمل، مبلغ ۲۰ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین تلفن ثابت شهر تهران، ۱۵ هزار تومان به قبض ماهانه مشترکین سایر مراکز استان‌ها و ۱۰ هزار تومان برای سایر شهرها در نظر گرفته شده است. این مبلغ در ازای دریافت مکالمه رایگان درون شهری، برون شهری یا تلفن همراه است.

«محمدرضا بیدخام» مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره این جزئیات این خبر گفت: خبری که منتشر شد بر این نکته اشاره دارد که شرکت مخابرات به واسطه ۲۰ هزار تومانی که از شهریور در قبوض مشترکان تلفن ثابت ساکن تهران درج شده ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد؛ این خبر از اساس کذب است.

وی افزود: در این خبر آمده است که شرکت مخابرات ۳۷ میلیون مشترک فعال دارد، در حالی که بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، شرکت مخابرات ۲۹ میلیون و ۳۶۴ هزار خط دایری با مشترک فعال دارد.

درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومانی مخابرات از جیب مردم با افزایش آبونمان؟

بیدخام تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد تنظیم بازار به مخابرات، برای هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در شهر تهران ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی درنظر گرفته شده است و این مبلغ ارتباطی به آبونه ندارد. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار که به عنوان دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت به مخابرات ابلاغ شد، مشترکین تلفن ثابت در شهر تهران در ازای پرداخت ۲۰ هزار تومان، چهار هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۲ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند.

وی درباره وضعیت دیگر استان‌های کشور گفت: برای سایر مراکز استان‌ها این مبلغ ۱۵ هزار تومان درنظر گرفته شده و ازای پرداخت آن، سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای سایر شهرها این مبلغ ۱۰ هزار تومان است که در با پرداخت آن مشترک ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند. برای روستاها نیز هیچ مبلغی درنظر گرفته نشده است.
 
 

کد خبر 717816
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • ماندانا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    39 0
    ما اصلا از تلفن‌ مان استفاده نمی کنیم. برای چه باید ۲۰ تومان بپردازیم ؟؟ نمیشه لغوش کرد؟؟ شما بی اجازه چه حقی داشتین این خدمت را برای ما فعال کنید؟؟ این اگر دزدی نیست چه هست؟؟
  • ناصر IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    38 0
    این دیگه چه هزینه ی زورکی هست که به مشترکان دارین شارژ میکنین !!!!!!!! آقا ما نمیخوایم به اجبار از تلفن ثابت استفاده کنیم !!!!! شکایت به کجا باید بکنیم ؟؟؟؟!!!!! اعتراض داریم یکی به داد ما برسه
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    27 0
    سرفت از جیب مردم تا کی؟؟؟ برای تلغنی که برای خرید آن ۵۰ دلار هژینه کرده ام بدون حنی یک پالس مکالمه ماهی ۲۴ هزار تومان قبض صادر می کنند. اگر هم پرداخت نکنم خط را تخلیه و مصادره کرده و کمتر از یم دلار عپدت می دهند.
    • م.ک. IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      14 0
      دقیقا همین طوره. خط تلفن دند ما از طرف مخابرات ایراد داشت و ۷سال قطع بود و هرچه می گفتیم این خراب است می‌آمدند دم درب می گفتند بوق دارد و تا می رفتند دوباره قطع بود. یک سال آبونمانش ۳۳ تومان بود که پرداخت نکرده بودم بدون اجازه تخلیه کردند و خط رند را ۲۰ میلیون فروختند و از ما ۵۰ هزار تومان گفتند می خریم که همان را هم ندادند. ...
  • سلام IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    27 0
    من تلفنم جمع شده و قطع شده و مشترک فعال نیستم میگن باید 20 تومن را بدی این اگه دزدی از مردم نیست پس چیه
  • . IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    22 0
    برای یک خط تلفن ماهانه ۱۷۰۰۰ تومان مخابرات از من پول می گیره ، در حالی که کلا قطع هست و من حدود ۱۰ سال هست که نتونستم ازش استفاده کنم، فقط خط اینترنت من روی اون هست و باید الکی پول بدم
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    18 0
    مخابرات ملت رو‌ گیر آوردین ؟ خودتون میدونید دیگه اکثر تلفن ها از مبایل انجام میشه . هیچ کس دیگه از خط ثابت به غیر از تماس ضروری و اینترنت استفاده نمیکنه در منازل . برای اینکه درآمد دوباره ایجاد کنید بسته ۴۰۰۰ هزار دقیقه زوری مکالمه بدون رضایت مشترک فعال کردین میگین میخوای بخوا نمیخوای خط رو قطع کنیم ! درسته آخه ؟ نخوایم باید کیو ببینیم ؟ جایی نیست ملت شکایت کنن ؟
  • اسماعیل IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    مشترکان عزیز مطلع باشند که فقط 20 هزار تومان در تهران و 15 هزار تومان در مراکز استان به تنهایی وضع نشده است بلکه مبلغ 3500 نومان هم به عنوان مالیات دارایی و شهرداری اضافه شده است که قبلا وجود نداشته است بنابراین 1700 تومان آبونمان در تهران تبدیل به 23 هزار و پانصد و در مراکز استان به 18 هزار پانصد تومان تبدیل شده است.
  • حرفشنو IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 0
    باز هم آفرین به کسی که به فکر مردم بود و این مورد را رسانه ای کرد .